دهمین یادواره شهدا با عنوان ترنم خاطره در میبد برگزار شد

no-thumbs

دهمین یادواره شهدا با عنوان ترنم خاطره با حضور جمع زیادی از مسوولان ،خانواده های معظم شهدا و دانشجویان روز سه شنبه در دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت الاسلام عباس موسوی مطلق از محققین حوزه علمیه قم در این یادواره هشت سال دفاع مقدس را دوران انسان سازی خواند و گفت: دواران دفاع مقدس برکات فراوانی برای ملت بزرگ ایران داشت که قرن ها از این برکات بهره خواهیم برد.

 

 

وی با تشریح وصیت نامه های شهدا اظهار کرد: شهدای ما که راه صدساله را یک شبه پیمودند همواره بر حفظ وحدت و همبستگی، توجه به امام زمان و نماز اول وقت تاکید داشتند و امروز دشمنان همان وحدت و همبستگی ما مسلمان را نشانه گرفته اند.
 

 

این محقق حوزه علمیه قم با اشاره به تعهد و مسوولیت پذیری شهدا دردوران دفاع مقدس گفت: بسیاری از شهدای ما با حس مسوولیت و دفاع از تمامیت ارضی کشور تحصیلات عالی خود را کنار گذاشتند و در میدان نبرد قرار گرفتند تا امام و ولی فقیه را پشتیبانی کنند.
 

 

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران هم در طول انقلاب با وجود هجمه های فرهنگی و شبهات ثابت کرده اند که پیرو ولایت فقیه هستند، خاطرنشان کرد: امروز هم ملت بزرگ ایران باید با عمل به وصیت های شهدا راه امام و شهدا را ادامه دهند.
 

 

موسوی با اشاره به نسخه کاهش جمعیت صهیونیستی تصریح کرد:ملت ایران برای زنده نگه داشتن نظام و انقلاب و پرچم تشیع باید افزایش جمعیت را یکی از محورهای مهم در جامعه در اولویت قرار دهد.
 

 

رییس دانشگاه آیت الله حائری میبد هم در آغاز این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، هدف از برگزاری این یادواره را تقویت روحیه معنوی دانشجویان عنوان کرد.
 

 

دکتر عباس کلانتری با اشاره به حضور با شور دانشجویان در این یادواره گفت: زمانی که زمزمه برگزاری این یادواره شروع می شود تا مدتها معنویت خاصی در فضای دانشگاه بین دانشجویان احساس می شود.
 

 

وی از راه اندازی پردیس شهدا در دانشگاه آیت الله حائری میبد خبر داد و افزود: قطعا با راه اندازی این پردیس در سایت اصلی دانشگاه و تدفین شهدای گمنام سال های آینده شاهد برگزاری این مراسم در سطح دانشگاه خواهیم بود.
 

 

کلانتری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محیط های علمی را آمیخته شدن این فرهنگ با فرهنگ علم و دانش دانست و گفت: دانشجویی که با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا باشد علم خود را در رسیدن به اهداف بلند و ارزشهای الهی بکار می گیرد اگر دشمنان ما هم با فرهنگ شهید و شهادت آشنا بودند امروزمی فهمیدند که انقلاب اسلامی بدنبال سلاح هسته ایی نیست .
 

 

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم ولی امروز متاسفانه دشمنان لجاجتی که با انقلاب اسلامی دارند از حربه های تحریم و تهدید استفاده می کنند.
 

 

این مسوول یادآور شد: وقتی با فرهنگ شهید و شهادت آشنا باشیم قطعا اقتصاد مقاومتی که بعنوان تدبیری از سوی مقام معظم رهبری برای مقابله با دشمنان ارائه شده آن را در سرلوحه برنامه های خود قرار خواهیم داد.

بخش نظردهی بسته شده است..